مــطــالــعــه و انــدیــشــه
اندیشه ای که ریشه در مطالعه نداشته باشد
بیشتر میوه هایش – اگر نگوییم همه – اضغاث احلام است و خیالبافی .
مطالعه ای هم که با اندیشیدن همراه نباشد و به رشد آن نینجامد ، عقیم است و بی ثمر .
همچنان که ایمان ، عمل زاست و عمل ، ایمان افزا ،
تا اندیشه و پرسشی نیز نباشد مطالعه ای شکل نمی گیرد
و از آن سو ، تا مطالعه نباشد اندیشه ، نضج و تکامل نمی یابد .
برگرفته از کتاب "دو کلمه حرف کتاب "
+ نوشته شده در ساعت توسط اعضای جلسات مطالعات اسلامی
|